Wie zijn wij

Het Emster Belang is een vereniging die het bevorderen van het algemeen welzijn in het mooie Veluwse dorp als doelstelling heeft. Vanaf de oprichting in 1947 tot heden is het Emster Belang actief om initiatieven van maatschappelijke organisaties, gemeente en particulieren te ondersteunen en/of samen te werken aan continue verbetering van ons dorp. Met elkaar en voor elkaar werken we eraan om ons dorp nog mooier te maken. 

Organisatie

Uit leden van de vereniging is een bestuur samengesteld. Het bestuur bestaat uit de volgende personen:

Gert Pannekoek

voorzitter
g.pannekoek@emsterbelang.nl

Marjan Reurts

vice voorzitter
m.reurts@emsterbelang.nl

Jacob Mosterd

secretaris
j.mosterd@emsterbelang.nl

Yolande Klomps

penningmeester
y.klomps@emsterbelang.nl

Monique Beumer

Bestuurslid
m.beumer@emsterbelang.nl

Petra Stegeman

leden­administratie
2e secretaris
p.brummel@emsterbelang.nl

Aart Vos

2e penningmeester
a.vos@emsterbelang.nl

Volg ons op facebook

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Emsterbelang

Emsterbelang

320

Welkom op de nieuwe facebook pagina van het Emster Belang

Waar blijft de tijd?
Vandaag is het 15 jaar geleden dat het eerste Klompenpad, het Schaverensepad, officieel geopend is voor wandelaars. De Klompenpaden zijn tot stand gekomen op initiatief van de Emster gemeenschap en verder ontwikkeld door de werkgroep Klompenpaden van het Emster Belang in samenwerking met Stichting Landschapsbeheer Gelderland. Met medewerking van terreineigenaren en vele vrijwilligers is het Schaverensepad tot stand gekomen waar heel veel wandelaars van buitenaf, maar ook inwoners van Emst, graag gebruik van maken. Tot op de dag van vandaag houden vrijwilligers de paden begaanbaar door controles uit te voeren en zwerfvuil op te ruimen, gras en brandnetels weg te maaien en overhangende takken weg te knippen. Ook aanwonenden dragen een steentje bij. Ook zij ruimen afval op en maken zonodig een bankje schoon.

DANK, VEEL DANK AAN ALLEN DIE BIJDRAGEN AAN HET ONDERHOUDEN EN IN STAND HOUDEN VAN DE KLOMPENPADEN.

Uiteraard ook dank aan alle sponsoren, vermeld op het startpaneel bij de Hezebrink, die het mogelijk maken voor de Werkgroep om activiteiten te organiseren zoals wandelingen met gids, natuurpresentatie in de Hezebrink en vrijwilligersbijeenkomsten. Hartelijk dank!!

(Foto 25-6-2011) Onthulling van het startpaneel tijdens de Landschapsdag die werd gehouden bij 't Smallert. Later werd deze geplaatst bij de Hezebrink.
... See MoreZie minder

2 uren geleden
Waar blijft de tijd? 
Vandaag is het 15 jaar geleden dat het eerste Klompenpad, het Schaverensepad, officieel geopend is voor wandelaars. De Klompenpaden zijn tot stand gekomen op initiatief van de Emster gemeenschap en verder ontwikkeld door de werkgroep Klompenpaden van het Emster Belang in samenwerking met Stichting Landschapsbeheer Gelderland. Met medewerking van terreineigenaren en vele vrijwilligers is het Schaverensepad tot stand gekomen waar heel veel wandelaars van buitenaf, maar ook   inwoners van Emst, graag gebruik van maken. Tot op de dag van vandaag houden vrijwilligers de paden begaanbaar door controles uit te voeren en zwerfvuil op te ruimen, gras en brandnetels weg te maaien en overhangende takken weg te knippen. Ook aanwonenden dragen een steentje bij. Ook zij ruimen afval op en maken zonodig een bankje schoon. 

DANK, VEEL DANK AAN ALLEN DIE BIJDRAGEN  AAN HET ONDERHOUDEN EN IN STAND HOUDEN VAN DE KLOMPENPADEN.

Uiteraard ook dank aan alle sponsoren, vermeld op het startpaneel bij de Hezebrink, die het mogelijk maken voor de Werkgroep om activiteiten te organiseren zoals wandelingen met gids, natuurpresentatie in de Hezebrink en vrijwilligersbijeenkomsten. Hartelijk dank!!   

(Foto 25-6-2011) Onthulling van het startpaneel tijdens de Landschapsdag die werd gehouden bij t Smallert. Later werd deze geplaatst bij de Hezebrink.

1 CommentReactie op Facebook

Gefeliciteerd bestuur

Maandagmiddag waren de kinderen van groep 5/6 van de Sprenge Emst op bezoek voor de natuurbeleving in de kikkerpoelen. Het was weer een mooie middag met heel enthousiaste kinderen. En natuurlijk “meester” Broekman die er ook van geniet om de kinderen wegwijs te maken over alles wat er leeft in zo’n poel. Dit jaar vonden de kinderen in hun visnetjes opvallend veel watersalamanders, libellen larven en watertorren. Maar ook nog wel meer dan 10 andere soorten water diertjes. Sommige leerlingen waren helemaal verbaasd dat deze dieren allemaal op natuurlijke wijze in de poelen komen.
Dinsdag 16-6 neemt meester Broekman een groep leerlingen van de school met de Bijbel mee naar de kikkerpoel van de familie Bokma.
... See MoreZie minder

1 week geleden
Maandagmiddag waren de kinderen van groep 5/6 van de Sprenge Emst op bezoek voor de natuurbeleving in de kikkerpoelen. Het was weer een mooie middag met heel enthousiaste kinderen. En natuurlijk “meester” Broekman die er ook van geniet om de kinderen wegwijs te maken over alles wat er leeft in zo’n poel. Dit jaar vonden de kinderen in hun visnetjes opvallend veel watersalamanders, libellen larven en watertorren. Maar ook nog wel meer dan 10 andere soorten water diertjes. Sommige leerlingen waren helemaal verbaasd dat deze dieren allemaal op natuurlijke wijze in de poelen komen.
Dinsdag 16-6 neemt meester Broekman een groep leerlingen van de school met de Bijbel mee naar de kikkerpoel van de familie Bokma.Image attachmentImage attachment+1Image attachment

1 CommentReactie op Facebook

Wat mooi dit!! Dit zijn de ,,echte,, lessen!!👌

Meer laden